PŘEDSTRAVUJEME: MÍŠA MALÁ

Míša k nám dojíždí až z pražské Flóry a její odborné znalosti doplnily od dubna 2022 náš tým. Specializuje se na cvičení po porodu MamiGYM Light, ale klidně ji můžeš potkat i na lekcích pilates a jógy a dříve dokonce v boxerském ringu!  Také jsi zvědavá, co nám na sebe tato sympatická hnědovláska ještě prozradila? 🙂


Ahoj Míšo, jak by ses představila maminkám, které tě třeba ještě neznají?

Ahoj, jsem maminka dvou malých holčiček a lektorka zdravého pohybu v těhotenství a po porodu. Baví mě cestování, tvoření, fotografování. Miluju přírodu i město, takže ráda vyrážím s batohem do hor nebo do lesa. Jsem schopná s jedním tričkem a nemytými vlasy projít norské Jotunheimen, ale taky si s radostí nanesu červenou rtěnku a vyrazím s kamarádkou na drink třeba do Krymské.

Na jaké cvičení se v MamiGym specializuješ?

Na poporodní cvičení v kurzech MamiGym Light.

Můžeš nám specifikovat, pro koho je toto cvičení vhodné?

Pro ženy čerstvě po porodu, které mají za sebou šestinedělí, a chtějí se zdravě dostat zpátky do kondice. Také pro ženy, které už jsou po porodu delší dobu, trápí je nejrůznější problémy spojené s pohybovým aparátem, a potřebují své tělo opečovat od základů.

 

To jsme asi všechny mámy! Prozradíš nám, jak ses ke cvičení dostala?

Po prvním porodu, který skončil akutním císařským řezem a dost se mnou zamával, jsem jako výkonnostní sportovkyně-boxerka absolutně netušila, jak začít cvičit. A měla jsem pocit, že na to ani nemám čas. Musela jsem totiž s dcerkou už od jejího narození třikrát denně cvičit Vojtovku a bylo těžké skloubit to s jejím denním režimem. Když jsem ale viděla, jak se mi díky cvičení mění před očima a co všechno se dá správnými cviky napravit, byla jsem ohromená. Po roce jsem se přihlásila na instruktorský kurz rehabilitační metody Pilates a začala „napravovat“ i sebe. A následovaly další kurzy a školení. Nastoupila jsem na cestu poznávání lidského těla v pohybu (hlavně toho ženského) a neskutečně mě to baví a naplňuje.

To je skvělé! Díky svým zkušenostem tedy máš pochopení pro maminky, které po porodu neví, jak se cvičením začít a dokážeš se do jejich obav a pocitů vžít! Už jsi to trochu naťukla, jaké sporty máš kromě pilates a boxování ráda?

Jsem zastáncem všestranného pohybu, kromě cvičení (pilates a jógy) miluju chůzi. Nejvíc tedy vysokohorskou turistiku, ale ta je mi teď trošku vzácnější, a tak se chodím procházet po Praze nebo vyrážím s kamarádkou na jednodenní túry. Po druhém porodu jsem si našla zálibu v běhu. Dříve jsem plavala, hrála volejbal, šermovala a boxovala.

To zní až neuvěřitelně! Můžeš nám říct, co tě na konceptu MamiGym zaujalo?

MamiGym se liší od „klasického“ fitka v tom, že nabízí ženám komplexní odborný přístup. Provede je těhotenstvím i poporodním obdobím, která jsou velmi specifická, a podle toho je třeba k nim přistupovat. Moc se mi líbí, že maminky mají možnost navštěvovat kurzy různých úrovní, které na sebe navazují, a ve kterých se k nim přistupuje díky omezenému počtu účastnic individuálně. Je to skvělá cesta k tomu, aby dostáhly co nejlepších výsledků a neublížily si.

V čem je podle tebe tento koncept jiný?

V tom, co jsem zmínila výše, jen bych ještě dodala, že hodně posilující a motivující je i komunita maminek, které se na kurzech potkávají pravidelně (to je rozdíl oproti otevřeným lekcím) a sdílí svoje radosti i mateřská trápení. Myslím, že to je hodně důležité – vědět, že nejste sama, kdo se občas cítí pod psa a pochybuje o svých mateřských schopnostech.

S tím souhlasím! Komunita kolem MamiGym je skvělá! Co tě na tom baví? Jak se ti s maminkami a miminky pracuje?

Moc mě baví samotné cvičení, díky kterému je člověk ve spojení sám se sebou, a to se snažím maminkám předat. Často jsme jako mámy v jednom kole, nic nestíháme, nemáme na sebe čas. Cvičení nás dokáže vrátit do těla a kromě toho, že nás udržuje v kondici, má i terapeutické účinky. Když na tohle moje klientky po nějaké době pravidelného cvičení přijdou a rozzářeně se mi svěřují, že cvičí denně a nemůžou se dočkat, jsem šťastná!

Některé maminky mají silnou vnitřní motivaci, umí se svým tělem pracovat a potřebují jen navést. Některé potřebují více času, aby své tělo lépe vnímaly, jiné spíše podpořit ve své nové životní roli. Se všemi mě to moc baví. A super je, že i děti si zvyknou, že máma cvičí a časem to i respektují a nevyžadují v tu chvíli tolik pozornosti.

Co bys doporučila maminkám, které se chtějí dostat po porodu znovu do kondice?

Navštívit MamiGym!

Co děláš ve volném čase? Jsi podle všeho opravdu akční maminka!

Volný čas trávím se svou rodinou a přáteli. Mám ráda aktivní odpočinek, kdy většinou podnikáme různé výlety, ale i lenošení. To je totiž taky potřeba!

A mám pro tebe otázku na závěr: Co bys vzkázala maminkám, které se bojí nebo neví, zda je cvičení pro ně vhodné a jestli to s miminkem zvládnou?

Určitě bych doporučila nezdráhat se a oslovit nás. Dokážeme poradit i povzbudit. Navíc nabízíme fajn zázemí: maminky mohou mít děti přímo v sále u sebe nebo ty spící v kočárku na zahradě, do které je ze sálu vidět. Větší děti mají k dispozici hrací koutek. Přijďte a vyzkoušejte!

Návod, jak se správně zvedat z lehu, najdeš od Míši zde. 
Míšu můžeš potkat ve studiu MamiGYM každé úterý 9:30-10:30, 10:45-11:45 na cvičení po porodu Light.